Általános szerződési feltételek
Jelen általános szerződési feltételek (az „ÁSZF”) a Storage Logistic Kft. (az „Eladó”) által üzemeltetett www.slhkft.hu domainről elérhető honlap (a „Honlap”) látogatói által történő igénybevételéhez kapcsolódó jogviszonyokat szabályozza általános jelleggel.
1. Az Eladó és a webtárhely-szolgáltató adatai
1.1. Az Eladó adatai
Cégnév: Storage Logistic Kft.
Székhely: 1174 Budapest, Rákosmezei út 4.
Cégjegyzékszám: 01-09-190655
Adószám: 24941248-2-42
E-mail cím: info@slhkft.hu
Telefonszám: +36 1 259 0799, +36 70 408 7750
1.2. A webtárhely-szolgáltató adatai
Cégnév: NLG-System Bt.
Székhely: 2135 Csörög, Homokbánya u. 26.
Cégjegyzékszám: 13-06-063659
Adószám: 21880106-2-13
E-mail cím: info@nlgsys.net
Telefonszám: +36 27 502 450
2. Bevezető rendelkezések
2.1. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”), az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény („Ekertv.”), a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet („Kormányrendelet”), az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Rendelete („GDPR”), az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”) vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
2.2. Az ÁSZF 2025. május 6. napjától visszavonásig vagy módosításig hatályos.
2.3. Az Eladó jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-et. A módosított ÁSZF-et az Eladó annak hatályba lépésével egyidejűleg a Honlapon közzéteszi azzal, hogy a már feldolgozott Megrendelésekre a Megrendeléseknek az Eladóhoz történő beérkezésének időpontjában hatályos ÁSZF rendelkezései irányadók.
2.4. A Megrendelők a Honlapot saját felelősségére és kockázatára használja. A Megrendelő elfogadja, hogy az Eladó nem vállal felelősséget a Honlap használata során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért, a szándékosan okozott, továbbá az emberi életet, testi épséget vagy egészséget károsító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
2.5. A Megrendelő a Honlap használatával az ÁSZF rendelkezéseit magára nézve kötelezőnek fogadja el.
2.6. Megrendelést kizárólag nagykorú, cselekvőképes személyek adhatnak le. A Megrendelő az ÁSZF elfogadásával nyilatkozik arról, hogy megfelel ezeknek a feltételeknek.
2.7. A Honlap olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért az Eladó nem vállal felelősséget.
2.8. Az Eladó kizár minden felelősséget a Megrendelők által tanúsított magatartásért. A Megrendelő köteles gondoskodni arról, hogy a Honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse.
2.9. A Honlap egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai, és az Eladó elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen védjegyoltalom, stb.) alatt állnak. Az Eladó a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Honlapon, valamint a Honlapon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak, bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Honlap felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).
2.10. Tilos a Honlapon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése az Eladó előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül. A Honlapról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásbeli hozzájárulás esetén is csak a Honlapra való hivatkozással lehet. Tilos minden olyan tevékenység, amely az Eladó adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre az Eladó külön engedélyt ad.
2.11. A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a Honlap használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot a Megrendelőnek a Honlapon szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely célból történő használatára, illetve hasznosítására. A Honlap rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások az Eladó előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.
2.12. Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos az Eladó által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével az Eladó adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.
2.13. A Honlap tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása kizárólag magáncélú felhasználás céljából, a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény („Szjt.”) rendelkezéseivel összhangban, vagy az Eladó előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag az Eladó előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.
3. Megrendelés, egyedi adásvételi szerződés létrejötte
3.1. Az Eladó a Honlapon teszi közzé az általa forgalmazott árukat („Áru”), az azokhoz kapcsolódó termékleírásokkal, műszaki paraméterekkel együttesen, illetőleg mutatja be az általa nyújtott szolgáltatásokat („Szolgáltatás”) (Áru és Szolgáltatás együttesen: „Termék”). A Honlapon található információk nem minősülnek értékesítési ajánlatnak.
3.2. A Honlapon elérhető információk alapján a felhasználó („Megrendelő”) telefonon vagy e-mailen keresztül ajánlatot kérhet az Eladótól az egyes Termékek vonatkozásában („Ajánlatkérés”). Az Eladó az Ajánlatkérést annak beérkezésétől számítva rövid időn, de legkésőbb 48 órán belül visszaigazolja. Az Eladó a visszaigazolással egyidejűleg vagy azt követően részletes információt ad a Megrendelőnek az Ajánlatkérésben szereplő Termékek kapcsán, így különösen azok vételára és a szállítási határidő vonatkozásában („Részletes tájékoztató”). Sem a visszaigazolás, sem a Részletes tájékoztató nem minősül értékesítési ajánlatnak, így annak tartalma az Eladót nem köti.
3.3. A Részletes tájékoztató kézhezvételét követően a Megrendelő megrendelést adhat le („Megrendelés”), mely ajánlatnak minősül. A Megrendelés leadása előtt a Megrendelő jogosult módosítani az ajánlatkérését, írásban (ide értve az e-mailt is) jelezve az esetleges elírásokat, adatbeviteli hibákat az Eladó részére. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Megrendelés leadása az Eladó elfogadása esetén pénzfizetési kötelezettséget keletkeztet.
3.4. A Megrendelés kézhezvételét az Eladó legkésőbb 48 órán belül visszaigazolja. A visszaigazolás nem minősül a Megrendelés elfogadásának. A Megrendelés Eladó általi kifejezett elfogadásával jön létre az Eladó és a Megrendelő (Eladó és Megrendelő együttesen: Felek) között szerződés („Egyedi Szerződés”). Az Egyedi Szerződés a Részletes tájékoztató szerinti tartalommal jön létre, kivéve, ha a Felek ettől eltérően állapodnak meg. Az Egyedi Szerződés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a Ptk.-ban, és az Ekertv.-ben foglaltak az irányadók, az Eladó azt külön nem iktatja. A szerződés nyelve magyar.
3.5. Az Egyedi Szerződés a Kormányrendelet hatálya alá tartozik, abban az esetben, ha a Felhasználó a Ptk. 8:1.§ 3. pontja alapján fogyasztónak minősül, azaz a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
3.6. A Megrendelő felelőssége, hogy meggyőződjön az Áruk rendeltetési célra való alkalmasságról a Honlapon elérhető termékleírások alapján. Az Áruk műszaki paramétereiknek nem megfelelő felhasználásából fakadó károkért az Eladó nem tartozik felelősséggel.
3.7. Az Eladó folyamatosan fejleszti az Árukat, így azok műszaki tulajdonságait minden esetben a Honlapon elérhető termékleírás alapján szükséges megítélni, a Honlapon közzétett képek tájékoztató jellegűek.
4. Árak, fizetési feltételek
4.1. Az Árukért fizetendő vételárat és a Szolgáltatásokért fizetendő díjat (együttesen „Vételár”) az Egyedi Szerződés tartalmazza.
4.2. Az Egyedi Szerződés létrejöttekor a Megrendelő köteles a Vételár 50 %-át előlegként átutalással megfizetni az Eladó által kibocsátott előlegszámla alapján. A Vételár fennmaradó részét a teljesítést követő 8 napon belül, az Eladó által kibocsátott végszámla alapján köteles a Megrendelő átutalással megfizetni. A Megrendelőnek lehetősége van a Vételár fennmaradó összegét az átvétel heszínén készpénzben kiegyenlíteni.
4.3. A Megrendelő a számla kézhezvételét követő 5 napon belül írásban jelezheti az Eladó számlájával kapcsolatos észrevételeit, kifogásait.
4.4. Az Eladó az Áruk adásvételére vonatkozó Egyedi Szerződések esetében a Vételár teljes kiegyenlítéséig fenntartja a tulajdonjogát. A tulajdonjog fenntartásának hatálya alatt a Megrendelő nem jogosult az Árukat megterhelni, harmadik fél részére átruházni. Abban az esetben, amennyiben a Megrendelő nem tesz határidőben eleget a fizetési kötelezettségének, és az Eladó írásbeli (ide értve az e-mail üzenetet is) felszólítását követő 8 napon belül sem fizeti meg, úgy Eladó jogosult a Megrendelő költségére az Árukat a Megrendelőtől elszállítani.
4.5. A Megrendelő fizetési késedelme esetén a késedelembe esés időpontjától kezdődően a késedelemmel érintett naptári félév első napján érvényes jegybanki alapkamat kétszeresével megegyező mértékű késedelmi kamatot és a Ptk. szerinti behajtási költségátalányt köteles fizetni.
5. Szállítás
5.1. A Megrendelő választása szerint az alábbi átvételi lehetőségek közül választhat:
- futárszolgálat útján (Pannon XP Kft.) a Megrendelő által meghatározott helyszínre előre utalás mellett,
- személyes átvétel az Eladó telephelyén előre egyeztetett időpontban az alábbi címen: 1174 Budapest, Rákosmezei út 4. hétköznapokon 8-11:30 és 12:30-15:30-ig.
5.2. Az Eladó az Egyedi Szerződés szerinti határidőben, az ott meghatározott helyszínre szállítja ki a Megrendelőnek a megrendelt Árukat.
5.3. A kiszállítás díját az Eladó által küldött Részletes tájékoztató tartalmazza. A kiszállítás költségét a Megrendelő köteles viselni. Az Eladó telephelyén történő személyes átvétel ingyenes.
5.4. Eladó a saját maga által történő szállítást kizárólag munkanapokon, előre egyeztetett időpontban vállalja. Az Eladó az Áruk lerakodását nem vállalja, arról a Megrendelő köteles gondoskodni anyagmozgató géppel. Abban az esetben, amennyiben kézzel történik a lerakodás és a lerakodás ideje meghaladja az egy óra időtartamot, úgy a Megrendelő köteles az Eladó részére díjat fizetni, melynek összege 40.000,- Ft + ÁFA/megkezdett óra. Az Eladó a saját maga által történő kiszállítást a Felek egyedi megállapodása alapján vállalja, elsősorban 2 tonna feletti rakomány esetén.
5.5. Az Eladó az Árut csomagolt (pántolt) állapotban raklapon vagy stafni fán, vagy egyéb dobozolt állapotban szállítja.
5.6. A Megrendelő köteles az Áruk mennyiségi megvizsgálására azok átvételével egyidejűleg az esetleges kifogásai jelzése mellett. A Megrendelő köteles az Áruk minőségi ellenőrzésére az átvételt követő 3 munkanapon belül az esetleges kifogásai jelzése mellett.
5.7. Személyes átvétel esetén a Megrendelő köteles az Eladót az átvétel kezdete előtt legalább 1 órával korábban értesíteni, és az elszállítás technikai feltételeiről megfelelően gondoskodni.
5.8. Futárcéggel történő kiszállítást a Pannon XP Kft. végzi a Pannon XP - Pannon XP weboldalon található feltételek szerint.
5.9. Az Áruhoz kapcsolódó kárveszélyviselés az Áruk Megrendelő részére történő átadásával száll át az Eladóról a Megrendelőre.
6. Szolgáltatás nyújtása
6.1. A Szolgáltatás, így különösen állvány- vagy polcrendszer helyszíni telepítése megrendelése esetén a Megrendelő köteles biztosítani a munkavégzés helyén 8 órás időtartamban egy darab, megfelelő műszaki tartalommal rendelkező targoncát és egy kézi raklapemelőt (békát), amelyeket az Eladó vagy az általa megbízott alvállalkozó használhat. Abban az esetben, amennyiben a Megrendelő nem tudja a munkavégzéshez szükséges eszközt biztosítani, úgy arról előzetes megállapodás alapján az Eladó gondoskodik, külön díjazás mellett.
6.2. A Megrendelő köteles gondoskodni az Áruknak az áruszállító járműről, a kivitelezés helyén történő lerakodásáról, zárt, illetőleg fedett kivitelezési helyszín esetében az Árukat a kivitelezés helyétől számított legfeljebb 50 méteres távolságra köteles lerakodni. Abban az esetben, amennyiben a Megrendelő nem tudja biztosítani a kivitelezési helyszínen, illetőleg az attól 50 méterre történő lepakolást, úgy a Megrendelő köteles saját költségén gondoskodni az Áruk lerakodás helyszíne és a kivitelezés helyszíne közötti szállításról.
6.3. A Megrendelő köteles biztosítani, hogy a kivitelezés helye üres legyen, ne legyen szennyezett, az anyagmozgatás akadálymentesen megoldható legyen, a helyszín 24 tonnás szerelvénnyel megközelíthető legyen és rendelkezzen oldalról megfelelő lerakodható hellyel.
6.4. A Megrendelő köteles a kivitelezés helyszínén áramvételi lehetőséget (230 V) és világítást a saját költségén biztosítani. A Megrendelő köteles a saját költségén dugalj leállást biztosítani a kivitelezés helyszínétől maximum 50 m távolságon belül.
6.5. A Megrendelő biztosítja, hogy a kivitelezés helyszínének padozata megfelelő minőségű. Amennyiben a padozat egyenetlensége a tűrést meghaladja úgy a Megrendelő köteles megtéríteni az ebből adódó többletköltséget.
6.6. Amennyiben a Megrendelő biztosítja a kivitelezéshez szükséges berendezéseket, eszközöket, úgy köteles azokat a kivitelezés megkezdését megelőzően a szakmai sztenderdek szerinti állapotban, megfelelően előkészítve, kiválogatva az Eladó rendelkezésére bocsátani.
6.7. Az Eladó az épületen belülre történő, nehezen megoldható berakodás esetén plusz költséget számít fel, melyet a Megrendelő köteles az Eladó számlája ellenében megfizetni. Az így felmerülő költség minden megkezdett munkaóra után 8.000,- Ft /fő/óra.
6.8. A kivitelezés helyén alkalmazandó munkavédelmi és tűzvédelmi előírások betartásáról Megrendelő köteles gondoskodni.
6.9. A Szolgáltatás az Áruk egyszeri összeszerelésére vonatkozik, az állványok átszintezésére, felszedésére és átmozgatására az Eladó nem köteles a Felek eltérő megállapodása hiányában.
6.10. Abban az esetben, amennyiben az Eladó a Megrendelőnek felróható okból nem tudja az Egyedi Szerződés szerinti határidőben a Szolgáltatást nyújtani, úgy köteles megtéríteni az Eladónak a helyszínre történő kiszállással felmerülő költségeit. A Megrendelő késedelme az Eladó késedelmét kizárja.
6.11. A Szolgáltatás teljesítését követően a Megrendelő vagy az általa kijelölt személy köteles a Szolgáltatás átvenni, az esetlegesen kifogásokat, vélt hibákat a Megrendelő és az Eladó átadás-átvételi jegyzőkönyvben rögzítik. A Megrendelő nem tagadhatja meg az átvételt olyan jelentéktelen hiba miatt, amely nem akadályozzák lényegesen a rendeltetésszerű használatot.
6.12. Az Eladó az Egyedi Szerződés eltérő rendelkezésének hiányában a Szolgáltatást munkanapokon, munkaidőben (8:00 – 18:00) nyújtja.
7. Elállás
7.1. A jelen fejezetben szabályozott elállási jog kizárólag a fogyasztónak minősülő Megrendelőre vonatkozik. A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény („Fgytv.”) 2. § szakasz 10. pontja alapján fogyasztó az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. Nem minősül fogyasztónak és így az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.
7.2. A Megrendelő jogosult a Kormányrendelet alapján az Áruk kézhezvételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállni a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt Árukat. A Megrendelő az elállási jogát a Megrendelés leadását követően, az Áruk átvételét megelőzően is gyakorolhatja.
7.3. Az elállási jog nem terjed ki
- olyan áru vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható,
- olyan nem előre gyártott áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan áru esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak
- romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző áru tekintetében
- olyan zárt csomagolású áru tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza
- olyan áru tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más áruval
- olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor
- lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta
- hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével
- nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében
- lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki
- a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát, továbbá a vállalkozás a 12. § (2) bekezdés vagy a 18. § szerint visszaigazolást küldött a fogyasztó részére
- a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a Megrendelő kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Megrendelő tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
- olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából
7.4. A Megrendelő írásban, e-mailben vagy postai úton küldött levélben köteles jelezni az Eladó felé, hogy élni kíván az elállási jogával. A Megrendelő a jelen ÁSZF mellékletében található elállási nyilatkozatot megfelelően kitöltve és megküldve is jelezheti, hogy élni kíván elállási jogával. Postai kézbesítés esetén határidőben gyakorolt az elállási jog, ha a nyitva álló határidő utolsó napján a Megrendelő postára adja az elállásra vonatkozó nyilatkozatát.
7.5. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a megrendelt Árukat a Megrendelő, vagy az általa megjelölt - a fuvarozótól eltérő - harmadik személy azt átvette.
7.6. Elállás esetén a Megrendelő köteles az elállással érintett Árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Eladó részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy leadni az Eladó részére a következő címre: 1174 Budapest, Rákosmezei út 4.
7.7. A Megrendelő az elállással érintett Árukat hiánytalan mennyiségi és újra eladható, minőségi állapotában eredeti csomagolásban köteles az Eladó részére átadni.
7.8. Az elállással érintett Áruk visszaküldésével kapcsolatban felmerülő költségeket a Megrendelő köteles viselni. Az elállási jog gyakorlása esetén a Megrendelőt az Áru visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, az Eladó azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését. Amennyiben a Megrendelő az Egyedi Szerződést a teljesítés megkezdését követően mondja fel, úgy köteles az Eladónak a felmondás közléséig teljesített szolgáltatással arányos díjat megfizetni.
7.9. Az Eladó az elállással érintett Áruk visszaérkezését vagy az elállási nyilatkozat kézhezvételét követően haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Megrendelő részére, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Megrendelő az Eladó által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. Az Eladó jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta az Árukat, vagy a Megrendelő nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül az Eladó a korábbi időpontot veszi figyelembe.
7.10. Az Eladó a vételár visszatérítése során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Megrendelő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Megrendelőt semmilyen többletköltség nem terheli.
7.11. Abban az esetben, amennyiben a Megrendelő nem jogosult a fenti 7.3 elállási jogát gyakorolni, mert az Árut a Megrendelő utasításának megfelelően állították elő, abban az esetben – a Felek egyedi megállapodása szerint – az Eladó vállalja, hogy az elállási szándékkal érintett Árukat visszaveszi a Megrendelőtől az eredeti Vételár 60 %-ának megfelelő vételár fejében.
8. Hibás teljesítés
8.1. Kellékszavatosság
8.1.1. Az Eladó hibás teljesítése esetén a Megrendelő az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. szabályai szerint.
8.1.2. A Megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni.
8.1.3. A kellékszavatossági igény a szerződés teljesítésétől számított egy éves elévülési határidőn túl már nem érvényesíthető. Amennyiben a Megrendelő fogyasztónak minősül a jelen ÁSZF 7.1 pont szerinti fogalomnak megfelelően, úgy a kellékszavatossági jogait a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl már nem érvényesítheti.
8.1.4. A Megrendelő – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Megrendelő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére a Megrendelő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba esetén nincs elállásnak helye.
8.1.5. A Megrendelő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Megrendelő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.
8.1.6. A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Megrendelő igazolja, hogy a Terméket az Eladótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben az Eladó csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha bizonyítja, hogy a Termék hibája a Megrendelő részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben az Eladó bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Megrendelőnek felróható okból keletkezett, nem köteles a Megrendelő által támasztott szavatossági igénynek helyt adni.
8.1.7. A szerződés teljesítéstől számított hat hónap eltelte után a Megrendelő köteles bizonyítani, hogy a Megrendelő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
8.1.8. Ha a Megrendelő a szavatossági igényét a Termék csak egy meghatározott, elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a Termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
8.2. Termékszavatosság
8.2.1. Ingó dolog (Áru) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Megrendelő – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
8.2.2. Termékszavatossági igényként a Megrendelő kizárólag a hibás Áru kijavítását vagy kicserélését kérheti. Az Áru akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
8.2.3. Termékszavatossági igényét a Megrendelő az Áru gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
8.2.4. A Megrendelő a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. Az Áru hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Megrendelőnek kell bizonyítania.
8.2.5. A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- az Árut nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- az Áru hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
8.2.6. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
8.2.7. Ugyanazon hiba miatt a Megrendelő kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti a Megrendelő.
8.3. Jótállás
8.3.1. Az Eladót a fogyasztónak minősülő Megrendelők részére az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet és a kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek körének meghatározásáról szóló 10/2024. (VI. 28.) IM rendelet alap kötelező jótállás terheli a hivatkozott jogszabályokban meghatározott időtartamig.
8.3.2. A kötelező jótállás időtartama
- 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
- 250 000 forint eladási ár felett három év.
8.3.3. Az Eladó a kötelező jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
8.3.4. A kötelező jótállástól függetlenül az Eladó a szerződés teljesítésétől számított három éves jótállást vállal. A jótállás időtartama alatt az Eladó köteles helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett, így mentesül a jótállási kötelezettség alól az Eladó különösen, de nem kizárólagosan akkor, ha a Megrendelő az Árut nem rendeltetésszerűen használja.
8.4. A szavatossági és jótállási igények érvényesítése
8.4.1. A Megrendelő a szavatossági, illetőleg a jótállási igényét írásbeli értesítés útján gyakorolhatja. Az erre vonatkozó nyilatkozatát a Megrendelő az alábbi címre köteles küldeni: 1174 Budapest, Rákosmezei út 4. A fogyasztó a kötelező jótállás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is bejelentheti.
8.4.2. A Megrendelőt terheli a szavatossági és jótállási igényei érvényesítéséhez kapcsán annak bizonyítása, hogy az Eladóval szerződést kötött.
8.4.3. Az Eladó szavatossági igényről jegyzőkönyvet vesz fel, annak másolatát a Megrendelőnek haladéktalanul, igazolható módon a rendelkezésére bocsátja. Az Eladó a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
8.4.4. Amennyiben az Eladó a Megrendelő szavatossági igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – 5 (öt) munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Megrendelőt.
8.4.5. Az Eladó törekszik arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 (tizenöt) napon belül elvégezze.
8.4.6. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek az Eladót terhelik.
9. Panaszkezelés
9.1. Amennyiben a Megrendelőnek panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti 1.1 pont szerinti telefonszámon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
9.2. Az Eladó a szóbeli panaszt haladéktalanul megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Megrendelő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, az Eladó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja legkésőbb a panaszra adott érdemi válasszal együtt 30 napon belül a Megrendelőnek.
9.3. Az írásbeli panaszt az Eladó 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja.
9.4. Az Eladó a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
9.5. A Megrendelő panaszának elutasítása esetén az alábbi hatóságokhoz, illetőleg békéltető testületekhez fordulhat.
9.5.1. Az Eladó a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi a békéltető testületi eljárást, azonban általános alávetési nyilatkozatot nem tesz. Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. Az eljáró békéltetőtestület elérhetőségi adatait az alábbi weboldalon érheti el: https://bekeltetes.hu/assets/documents/bekelteto%20terkep%20v12.pdf
Az ÁSZF közzétételekor az alábbi elérhetőségeken érhetőek el az egyes békéltető testületek. Kérjük, hogy az aktuális elérhetőségi információk kapcsán minden esetben keresse fel a fent hivatkozott weboldalt.
Békéltető testület: BARANYA VÁRMEGYEI BÉKÉLTETŐ TESTÜLET
Illetékesség: Baranya, Somogy, Tolna
Elérhetőség:
www.baranyabekeltetes.hu
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefon: +36 (72) 507-154
E-mail: info@baranyabekelteto.hu
Békéltető testület: BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉN VÁRMEGYEI BÉKÉLTETŐ TESTÜLET
Illetékesség: Borsod-Abaúj-Zemplén, Heves, Nógrád
Elérhetőség:
www.bekeltetes.borsodmegye.hu
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Levelezési cím: 3501 Miskolc, Pf. 376.
Telefon: +36 (46) 501-091, 501-871
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Békéltető testület: BUDAPESTI BÉKÉLTETŐ TESTÜLET
Illetékesség: Budapest
Elérhetőség:
www.bekeltet.bkik.hu
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf. 10.
Telefon: +36 (1) 488-2131
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Békéltető testület: CSONGRÁD-CSANÁD VÁRMEGYEI BÉKÉLTETŐ TESTÜLET
Illetékesség: Csongrád-Csanád, Bács-Kiskun, Békés
Elérhetőség:
https://www.bekeltetes-csongrad.hu/
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefon: +36 (62)549-392
E-mail: bekelteto.testulet@cskik.hu
Békéltető testület: FEJÉR MEGYEI BÉKÉLTETŐ TESTÜLET
Illetékesség: Fejér, Komárom-Esztergom, Veszprém
Elérhetőség:
https://www.bekeltetesfejer.hu/
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefon: +36 (22) 510-310
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
Békéltető testület: GYŐR-MOSON-SOPRON VÁRMEGYEI BÉKÉLTETŐ TESTÜLET
Illetékesség: Győr-Moson-Sopron, Vas, Zala
Elérhetőség:
https://bekeltetesgyor.hu/hu/
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/A
Telefon: +36 (96) 520-217
E-mail: bekelteto.testulet@gymsmkik.hu
Békéltető testület: HAJDÚ-BIHAR VÁRMEGYEI BÉKÉLTETŐ TESTÜLET
Illetékesség: Hajdú-Bihar, Jász-Nagykun-Szolnok, Szabolcs-Szatmár-Bereg
Elérhetőség:
https://www.hbmbekeltetes.hu/
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefon: +36 (52) 500-745, +36 (52) 500-743
E-mail: bekelteto@hbkik.hu
Békéltető testület: PEST VÁRMEGYEI BÉKÉLTETŐ TESTÜLET
Illetékesség: Pest vármegye
Elérhetőség:
https://panaszrendezes.hu/
Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. 4. em. 2.
Telefon: +36 (1) 792-7881
Email: pmbekelteto@pmkik.hu
9.5.1. A Megrendelő fogyasztói panasza esetén fordulhat a lakóhelye szerint illetékes Kormányhivatalhoz, melyek elérhetőségét az alábbi linken találhatja meg: http://fogyasztovedelem.kormany.hu/teruleti/. Budapesti illetékesség esetén a Budapest Főváros Kormányhivatala – Fogyasztóvédelmi Főosztályhoz fordulhat az alábbi elérhetőségeken.
Cím: 1117 Budapest, Prielle Kornélia utca 4/b.
Telefon: (1) 450-2598
E-mail cím: fogyved_kmf_budapest@bfkh.gov.hu
9.5.2. Adatkezeléssel kapcsolatos panasz esetén a Megrendelő a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz is fordulhat az alábbi elérhetőségeken:
Cím: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.
Levelezési cím: 1363 Budapest, Pf.: 9.
Telefon: +36 (1) 391-1400
E-mail cím: ugyfelszolgalat@naih.hu
10. Vegyes rendelkezések
10.1. Az Eladó adatkezeléssel kapcsolatos tájékoztatását az Adatkezelési Szabályzat tartalmazza.
10.2. Az Eladó jogosult az Egyedi Szerződések teljesítése során közreműködőt igénybe venni. A közreműködő magatartásért, mint sajátjáért felel.
10.3. Ha a jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
10.4. Amennyiben az Eladó az ÁSZF alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes.
10.5. Az Egyedi Szerződés és az ÁSZF közötti ellentmondás esetén az Egyedi Szerződés rendelkezései irányadóak.
Elállási-/Felmondásinyilatkozat-minta(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett [ide a vállalkozásnak a nevét, postai címét és elektronikus levelezési címét kell beillesztenie]:
Alulírott(ak) kijelenti(k), hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi áru(k) adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja:
Fogyasztó(k) neve:
Fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag papír alapon tett nyilatkozat esetén):
Kelt
Ajánlatkérés
Kérdése lenne? Konzultációt szeretne? Keressen minket bizalommal! Munkatársunk rövid időn belül felveszik Önnel a kapcsolatot!
E-mail info@slhkft.hu
Telefon
Iroda
+36 1 259 0799
+36 70 408 7750
NyitvatartásHétköznapokon:
08:00 - 16:00
Ebédszünet:
12:00 - 12:30
(ebben az időintervallumban az árukiadás szünetel)
SLH Kft.
